Tulosta

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Usein kysytyt kysymykset uusille autoille

Ennen sopimuksen tekoa

Voiko All in One -rahoitukselle hakea ennakkoon luottopäätöstä?

All in One -rahoitukselle voit hakea luottopäätöksen etukäteen tämän sivuston laskurista. Lopullisen päätöksen saat helposti jälleenmyyjältäsi ennen sopimuksen tekoa. Päätös on voimassa auton luovutukseen saakka, mikäli tiedoissa ei tapahdu merkittävää muutosta.

Miten toimin nykyisen autoni kanssa?

Voit pyytää nykyisestä autostasi tarjouksen autoliikkeestä. Vaihtoauton hyvityshinnan voit halutessasi käyttää käsirahana All in One -sopimukseesi tai ottaa rahana itsellesi.

Onko ostettavan auton oltava aina listahintainen vai voiko All in One -rahoituksen saada lisävarusteltuun tai tarjousautoon?

All in One -sivuston laskelmat on tehty listahintojen mukaan. Liikkeen antamat alennukset otetaan kuitenkin täysimääräisesti kaupantekovaiheessa huomioon ja ne alentavat kuukausierääsi. Lopullinen kuukausieräsi määräytyy valitsemasi auton, palvelutason, lisävarusteiden, alennuksen, sopimusajan, sopimuskilometrien ja käsirahan perusteella.

Kuinka paljon All in One -sopimuksella voi maksimissaan ajaa?

All in One -rahoituksen maksimi sopimuskilometrit ovat 90 000 km, sopimusajasta riippumatta. Kahden vuoden sopimusajalla voit siis ajaa 45 000km/vuosi ja 3 vuoden sopimusajalla 30 000 km/vuosi.

Sisältyvätkö viranomaismaksut tai vakuutus kuukausihintaan?

All in One -sopimus ei sisällä viranomaismaksuja. Voit halutessasi sisällyttää Santander Liikennekaskon osaksi sopimustasi, jolloin vakuutus sisältyy kiinteään kuukausierääsi. Lisätietoja vakuutuksesta löydät sivuston laskurilta tai jälleenmyyjältäsi.

Miten All in One eroaa leasing -rahoituksesta?

All in One on osamaksupohjainen rahoitus, joka sisältää ennalta sovitun takaisinostohinnan ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita. Toisin kuin leasingissa, All in One -sopimuksella asiakkaalla on kaikki yleiset osamaksusopimuksen mukaiset oikeudet. Voit esimerkiksi koska tahansa maksaa sopimuksen loppuun, myydä auton eteenpäin tai vaihtaa auton uuteen. All in One sopimuksesta ei myöskään veloiteta ylikilometrikorvauksia sopimuksen ylittäviltä kilometreiltä vaan taattu hyvityshinta purkaantuu, mikäli autolla ajetaan enemmän kuin sovittu kilometrimäärä.
 
Tutustu sopimusehtoihin tästä.

Sopimuskaudella

Voiko auton lunastaa, vaihtaa tai myydä kesken sopimuskauden?

All in One on osamaksupohjainen sopimus, joka sisältää kaikki normaalin osamaksusopimuksen oikeudet ja joustaa tilanteesi mukaan. Mikäli elämäntilanteesi tai ajotapasi muuttuu, autamme mielellämme sopimusmuutosten kanssa. Sopimuskauden aikana voit:

  • Muuttaa ajokilometrejä
  • Muuttaa maksusuunnitelmaasi
  • Lunastaa auton itsellesi

Kaikkien haluamiesi toimenpiteiden osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, joka neuvoo sinua tarpeidesi mukaan.

Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?

Jos varhaisessa vaiheessa huomaat ajavasi enemmän kuin sopimusaikasi ajokilometrit, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausierän ja uuden ennalta sovitun takaisinostohinnan. Muussa tapauksessa sopimuksen hyvityshintatakuu raukeaa ja huollot siirtyvät sinun maksettavaksi.

Miten menettelen autoni huoltojen kanssa?

Voit varata autollesi määräaikaishuollot normaalisti autokohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Mainitsethan huoltoa varatessasi, että sinulla on All in One -sopimus. Mikäli All in One -tasosi on 2 tai 3, merkkikorjaamosi suorittaa ilman erillisveloitusta kaikki huolto-ohjelman mukaiset korjaustoimenpiteet ja laskuttaa ne suoraan Santanderilta. Huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet, käyttövirheestä tai ulkoisesta vauriosta johtuvat korjaukset eivät kuulu All in One -sopimuksen piiriin (kts. yksityisskohtainen lista alla olevasta linkistä). Mikäli All in One -tasosi on 3, huomioithan, että sinun tulee varmistaa etukäteen auton pesun ja sijaisauton saatavuus huollon ajaksi merkkihuollostasi. Katso mitä All in One -sopimuksen piiriin ei kuulu

Miten renkaiden kausivaihto ja -säiltytys tapahtuu käytännössä?

Jos All in One -tasosi on 3, varaa renkaiden kausivaihto suoraan Euromaster, Vianor tai RengasCenter -liikkeistä

Sisältyykö huoltoon kuluneiden renkaiden vaihto uusiin?

Sopimukseen ei sisälly kuluneiden renkaiden vaihtoa uusiin, koska sopimuksen maksimikilometrien (2 vuodelle 45 000 km/vuosi ja 3 vuodelle 30 000 km/vuosi) perusteella, tähän ei pitäisi olla tarvetta.

Mitä jos minulle tulee maksuvaikeuksia?

Mikäli elämäntilanteesi muuttuu tai joudut maksuvaikeuksiin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. All in One on normaali osamaksutuote ja sopimuksen voi mm. siirtää kolmannen henkilön nimiin kuitenkin noudattaen luotonantokriteerejä. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/.

Asiakaspalvelu
Ma-Pe klo 9.00-16.00
Puh 09-8564 5111
Fax 0207 818 821
allinone@santanderconsumer.fi

Sopimuskauden päättyessä

Mitä teen kun sopimus loppuu?

All in One sopimuskauden päättyessä voit:

  • Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
  • Lunastaa auton itsellesi lunastamalla loppuvelan
  • Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta
  • Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun takaisinostohinnan, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan

Olethan autoliikkeeseen ajoissa yhteydessä, mikäli haluat vaihtaa auton uuteen ennen sopimuskauden päättymistä. Autoliike lunastaa nykyisen autosi loppuvelan ja tekee sopimuksen uudesta autosta. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli haluat tehdä maksusuunnitelman sopimuksesi loppuvelalle tai palauttaa auton Santanderille. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikkien sopimukseen liittyvien kysymysten kanssa.

Miten auton vaihto uudempaan onnistuu?

Helpointa on ottaa yhteyttä uuden auton jälleenmyyjään 3-6 kk ennen All in One -sopimuksesi päättymistä ja sopia uudesta All in One -autosta. Näin varmistat, että uusi auto ehditään tilata sinulle ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Sopimuksesi päättyessä jälleenmyyjä ostaa nykyisen auton sinulta ja luovuttaa uuden.

Mikä on ennalta sovittu takaisinostohinta ja kuinka se toimii?

Ennalta sovittu takaisiostohinta on ennen sopimusta autolle määritelty hinta, jonka Santander hyvittää sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Taattu hyvityshinta on samansuuruinen kuin sopimuksesi loppuvelka. Mikäli et saa myytyä autoasi mieleiseesi hintaan tai saa liikkeistä mieleistäsi tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille. Jos toisaalta saat liikkeestä hyvityshintaa paremman tarjouksen, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi. Taatun hyvityshinnan näet All in One -sopimuksestasi tai kysymällä Santanderin asiakaspalvelusta. Esimerkki:

Osamaksupohjaisen All in One -sopimuksen suuremmaksi loppuvelaksi on määritelty 15 000 €. Loppuvelan kattamiseen Santander antaa hyvityshintatakuun.

  • Mikäli saat sopimuskauden päättyessä autostasi 17 000 € tarjouksen, myyntivoitto 2 000 € kuuluu sinulle. Myyntivoiton voit käyttää halutessasi käsirahana uuden auton ostoon.
  • Mikäli et saa sopimuskauden päättyessä autostasi 15 000 € ylittävää tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille, eikä sinulle jää sopimuksestasi mitään vastuita.

 

 

Tarvitsetko apua?

Kaikissa All in One -kysymyksissä sinua palvelee Santander Consumer Finance Asiakaspalvelu Ma - Pe 9 - 16

09 - 8564 5111