Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön. Tietoa evästeistä.
Tulosta

Asiakaspalvelu
Ma - Pe klo 9-16
p. 09 - 8564 511
allinone@santanderconsumer.fi

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Ajankohtaista

Paljonko autoilu maksaa?

Joka viides suomalainen ei tiedä, kuinka paljon auton huolto heille maksaa vuodessa. Santander Consumer Financen tutkimuksen mukaan suomalaiset eivät useinkaan ole perillä autojen vuosikustannuksista.

Auton vuosikulujen arvioiminen on vaikeaa ja varsinkin kalliiden korjausten hintoja arvioidaan usein reilusti alakanttiin. Santander Consumer Financen teettämän tutkimuksen mukaan joka viides (19 %) suomalainen auton omistaja ei tiedä, kuinka paljon auton huolto heille maksaa vuodessa. Reilu neljännes (28 %) ei tiedä, kuinka paljon heillä todellisuudessa kuluu keskimäärin kuukausitasolla rahaa auton käyttömenoihin. 

Kuukausittaisten käyttökustannusten – joihin lukeutuvat esimerkiksi polttoainekulut, arvonalenema, vakuutukset, pysäköintimaksut ja huollot – määräksi arvioidaan keskimäärin 258,34 euroa. Todellisuudessa keskimääräiset autoilun kustannukset ovat kuukaudessa noin 450–600 euroa riippuen muun muassa ajettujen kilometrien määrästä, polttoaineesta ja autosta.

Keskimäärin reilu kolmannes suomalaisista ei myöskään osaa arvioida eri korjaustoimenpiteiden hintaa. Esimerkiksi 39 prosenttia Santanderin tutkimukseen vastanneista ei osannut arvioida, kuinka paljon auton vaihteiston vaihtaminen maksaa. Kulujen arvioidaan enimmäkseen olevan 1000–1999 euroa (17 % vastaajista), 2000–2999 euroa (12 %) tai vain 500–999 euroa (11 %). Todellisuudessa manuaalivaihteiston vaihtaminen maksaa keskimäärin 3500 euroa ja automaattivaihteiston vaihtaminen keskimäärin 5000 euroa, eli pahimmillaan jopa 5–10 kertaa enemmän kuin on arvioitu.

Lähimmäksi korjauskulujen arvioissa päästiin auton ohjausyksikön vaihtamisessa, jonka hinnaksi arveltiin joko 500–999 euroa (17 %) tai 1000–1999 (17 %) euroa. Todellinen hinta on keskimäärin 1000 euroa. Silti jopa 42 prosenttia vastaajista ei osannut arvioida ollenkaan ohjausyksikön vaihtamisen hintaa.

Auto, All in One, Nainen, avaimet

All in One -palvelulla ei tule yllätyksiä

Koska autojen käyttö- ja huoltokuluja ei osata arvioida realistisesti, voivat äkilliset korjaustarpeet tehdä yllättävänkin ison loven rahapussiin – ja useimmiten aina aivan väärään aikaan. Mikäli ennakoitavampi arki ja taloudellinen turva tuntuvat houkuttelevilta auton omistajan arjen keskellä, on yksi mahdollisuus hyödyntää Santanderin tarjoamaa All in One -palvelua. 

All in One -palvelulla voi paitsi rahoittaa auton, myös paketoida muun muassa huoltopalvelut, vakuutukset ja rengaspalvelut yhteen kiinteään kuukausihintaan. Kun auto menee rikki, kuukausihinta kattaa kulut eikä yllättäviä menoeriä tarvitse murehtia. Kun autosta haluaa luopua tai sen haluaa vaihtaa uuteen, onnistuu sekin palvelun kautta. 

Kun vertaa pankin autolainalla tai autokaupan osamaksurahoituksella perinteisesti ostetun auton vuosittaisia käyttö- ja huoltokuluja Santanderin All in One -auton kuluihin, eivät auton omistamiseen hupenevat euromäärät todellisuudessa ole huomattavan eri kokoiset molemmissa omistusmalleissa. All in One tarjoaa siihen päälle lisäksi vapauden irtautua pankkilainojen kanssa askartelusta – ja ennen kaikkea huolettoman elämän ilman yllätyskuluja.

Tutustu uusiin All in One -autoihin!

All in One -sovellus

Suomen ensimmäinen kokonaisvaltainen autoilun mobiilisovellus 

Santander on auto- ja rahoitusalan edelläkävijä, joka luo rohkeasti uutta myös perinteiseen autoiluun. 10-vuotissyntymäpäiviään viettävä Suomen suurin autorahoittaja kehitti All in One -palvelun, uudenlaisen tavan ostaa ja omistaa auto. Nyt Santander on ottanut seuraavan askeleen ja lanseerannut All in One -mobiilisovelluksen. 

All in One -sovellus on Suomen ensimmäinen kokonaisvaltainen autoilun sovellus, joka yhdistää niin mobiilitankkaamisen kuin autoilun kustannusseurannan. 

– All in One on tuote, joka helpottaa auton hankkimista ja All in One -pop up storet, joissa veimme autokauppaa lähemmäs asiakkaitamme yhteistyössä kumppaneidemme kanssa, ovat olleet menestys heti lanseeramisesta lähtien. Sovelluksen kehittäminen on siis vain luonnollinen seuraava askel eteenpäin, sanoo  Santander Consumer Financen toimitusjohtaja Peter Sjöberg.  – Ihmiset haluavat tehdä asiat helposti, nopeasti ja mukavasti. Halusimme kehittää kokonaisvaltaisen sovelluksen, jolla voi esimerkiksi sekä tankata että seurata autoilun kustannuksiakin. 

– Katsomme rohkeasti tulevaisuuteen. Ehkä mobiilisovellukset tulevat vielä syrjäyttämään verkkopalvelut, samalla lailla mitä korttimaksaminen teki käteiselle. Ihmiset haluavat myös kokonaisvaltaisia palveluita. Asiakaskokemuksen merkitys nousee jatkuvasti, Sjöberg toteaa. 



sovellus,iphone,santander, allinone

All in One -sovelluksen ABC

A. Mobiilitankkaaminen kaikkien suomalaisten ulottuvilla, täysin omasta pankkiryhmästä riippumatta, Nesteen asemilla, ympäri Suomen.
B. Oman autoilun kustannusseuranta yhdessä applikaatiossa (Päivitys tulossa 10/2017)
C. Kätevää apua arkeen; löydä lähin Nesteen asema, tee muistiinpanoja omaan autoa koskien, pinnaa lokaatio ja jaa toiselle perheenjäsenelle minne auto on parkkeerattu kartalla.


Sovellukseen voi tutustua osoitteessa app.allinone.fi ja se on ladattavissa iOS ja Android laitteille. Palvelun käyttöönotto ei vaadi Santanderin asiakkuutta.



Lataa sovellus iPhonelle tai Androidille.

Arkisto

Aiheet