Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön. Tietoa evästeistä.
Tulosta

Asiakaspalvelu
Ma - Pe klo 9-16
p. 09 - 8564 5111
allinone@santanderconsumer.fi

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Ajankohtaista

Kiinnostaako sähköisempi autoilu?

Vaihtoehtojen määrä kasvaa ennätysvauhdilla. Erilaisten sähkö- ja hybridiautojen tarjonta kasvaa tällä hetkellä nopeammin kuin koskaan. Valintaa pohtiessa erilaisiin vaihtoehtoihin kannatta perehtyä huolella ja luonnollisesti painottaa omia ajotarpeita.

Liikenne sähköistyy vauhdilla, eikä vähiten tiukkojen päästötavoitteiden takia. Vuosi 2020 on ensimmäinen tiukka raja tämän suhteen, kun EU-alueelle valmistettujen autojen hiilidioksidipäästöjen pitäisi olla keskimäärin 95 g/km. Esimerkiksi viime vuonna Suomessa uutena myytyjen henkilöautojen keskimääräinen hiilidioksidipäästö oli noin 117,4 g/km.Lukeman pienentämistä vauhditetaan eniten autojen sähköistämisellä. Keskimääräiset pistokkeesta ladattavat hybridit alittavat rajan selkeästi ja täyssähköautojen kohdalla lukema on luonnollisesti 0 g/km. Myös osa perinteisellä hybridivoimalinjalla varustetuista autoista pääsevät rajan alle, vaikka niitä ei voi erikseen ladata. Näiden lisäksi markkinoille on tullut erilaisia kevythybridiratkaisuja, jotka eivät mahdollista auton liikuttamista ilman polttomoottoria, mutta parantavat kokonaistaloudellisuutta esimerkiksi mahdollistamalla moottorin sammuttamisen rullaustilanteissa.


Vaihtoehtoja moneen lähtöön

Kevythybridijärjestelmät sekä perinteinen hybridi ilman latausmahdollisuutta eivät käytön kannalta eroa pelkällä polttomoottorilla varustetetuista autoista. Niiden sähköjärjestelmät työskentelevät taloudellisuuden eteen ilman käyttäjältä vaadittavaa toimintaa. Tällainen ratkaisu sopii käyttäjällä, joka haluaa pitäytyä perinteisessä käyttökokemuksessa ja toisaalta pitää hankintakustannuksen mahdollisimman alhaisena.

Seuraava askel kohti sähköisempää autoilua on ladattava hybridi. Näiden tarjonta kasvaa tällä hetkellä nopeaan tahtiin, ja uusia lataushybridejä on tulossa monilta merkeiltä ja moniin kokoluokkiin. Nykyaikaisella lataushybridillä ajaa keskimäärin noin 50 kilometriä yhdellä latauksella, mikä mahdollistaa monelle autoilijalle päivittäisen liikkumisen pelkällä sähköllä. Polttomoottori on kuitenkin edelleen mukana varmistamassa pidemmistä matkoista selviytymisen ja toisaalta turvaamassa muuttuvista ajosuunnitelmista selviytymisen.

Myös täyssähköautojen tarjonta kasvaa vauhdilla. Kuluvan vuoden aikana moni valmistaja on julkaissut lähiaikoina markkinoille tulossa olevia sähköautoja, jotka laajentavat tarjontaa etenkin pienempiin ja edullisempiin autoihin. Täyssähköautojen kohdalla puhutaan parhaimmillaan yli 500 kilometrin toimintamatkoista yhdellä latauksella. Sähköauto on vaivaton vaihtoehto säännölliseen liikkumiseen toimintamatkan riittäessä päivittäisiin tarpeisiin, ja kun lataaminen on mahdollista kotioloissa. Etenkin isojen kaupunkien ja pääteiden ulkopuolella liikuttaessa latausmahdollisuuksiin kannattaa perehtyä ja suunnitella matka etukäteen.

Voit tutustua erilaisiin sähköistettyihin vaihtoehtoihin All in One -laskurin kautta.




Teknavin tuottamaa sisältöä. Autoja, elektroniikka ja viihdettä. Teknavi on tekniikan alan online-media sekä tv-ohjelma MTV3-kanavalla. 

Valitsetko auton tarpeen mukaan?

Autoluokkien rajoja on venytetty jo vuosien ajan. Tarjolle on tullut tasaiseen tahtiin myös täysin uusia vaihtoehtoja, joissa yhdistyy erilaisia tyylisuuntauksia. Autoa hankkiessa kannattaa vertailla erilaisia vaihtoehtoja ja etsiä omaan käyttöön parhaiten sopiva kokonaisuus.

Pienehkö auto, keskikokoinen katumaasturi, crossover ja niin edelleen. Autoja löytyy nykyään niin moneen lähtöön, että vähemmästäkin menisi pää pyörälle. Erityisesti pakkaa ovat olleet sekoittamassa viime vuosina erilaiset katumaasturit ja crossoverit. Etenkin jälkimmäinen on haastava termi, sillä kyseessä on valmistajien käyttämä nimitys lähes mistä tahansa perinteisiä luokkarajoja rikkovasta autosta. Vakiintuneimmin crossover-termiä kuitenkin käytetään pienimpien katumaasturien kohdalla.

Autonvalinnassa kannattaa ensimmäisenä miettiä, minkä kokoista autoa tarvitsee. Tässä on myös hyvä huomioida, että autot ovat kasvaneet vuosien saatossa vauhdilla ja esimerkiksi vuosituhannen vaihteen samalla mallinimellä kulkeva auto oli huomattavasti pienempi kuin nykyinen. Autojen tiloista parhaan käsityksen saa tutustumalla niihin käytännössä, sillä pelkkä mittatietojen vertaileminen ei aina paljasta totuutta tilankäytöstä. Omiin tarpeisiin turhan ison auton hankkiminen nostaa paitsi hankinta- myös käyttökustannuksia; isompi auto kuluttaa lähtökohtaisesti enemmän polttoainetta, tai sähköä, minkä lisäksi esimerkiksi huollot ja renkaat ovat kalliimpia. Toki isomman auton mukana yleensä myös mukavuustaso nousee, mikä voi olla merkittävä kriteeri paljon ajavalle.

Mikä korimalli sitten olisi sopiva? Perinteiset hatchbackit ja farmarit ovat edelleen moneen käyttöön hyvin sopivia vaihtoehtoja. Katumaasturien suosion taustalta puolestaan löytyy korkeuden myötä helpompi kulku autoon ja parempi näkyvyys ulos liikenteeseen. Korkeuden ja usein korkeamman omamassan myötä katumaasturimallit eivät yllä matalampien korimallien taloudellisuuteen, tai ajettavuuteen. Ulkonäkö ja makuasiat toki usein menevät rationaalisuuden edelle.

Seuraavassa katsaus erilaisiin autoluokkien markkinaosuuksiin Autoalan Tiedotuskeskuksen segmenttijaon mukaan vuonna 2018

  • Pienet autot – 1,38 %

  • Pienehköt autot – 18,42 %

  • Keskikokoiset autot – 26,69 %

  • Suuret autot – 13,18 %

  • Edustusautot – 4,81 %

  • Luksusautot – 0,29 %

  • Pienet katumaasturit – 11,29 %

  • Keskikokoiset katumaasturit – 17,82 %

  • Isot katumaasturit – 2,50 %

  • Tila-autot – 3,52 %

  • Urheiluautot – 0,10%


Voit tutustua eri autoluokkiin ja tarjolla oleviin autoihin tarkemmin täältä



Teknavin tuottamaa sisältöä. Autoja, elektroniikka ja viihdettä. Teknavi on tekniikan alan online-media sekä tv-ohjelma MTV3-kanavalla. 




All in One tekee auton vaihtamisesta helppoa

Santanderin tarjoama All in One -palvelu joustaa elämäntilanteen muuttuessa ja tekee auton vaihtamisesta helppoa. Palvelun asiakkaana auton jälleenmyynnistä tai arvon laskemisesta ei tarvitse murehtia. Bloggaaja Iina Hyttinen on vannonut All in Onen nimeen jo kolmen vuoden ajan ja aikoo tehdä niin jatkossakin – vain auto vaihtuu sopimuskauden päättyessä. 

Elämäntilanteen muuttuessa auton vaihtaminen saattaa tulla ajankohtaiseksi. Joku tarvitsee perheen kasvaessa isompaa autoa, joku taas pienempää autoa kaupunkikäyttöön. Tarpeita on monia ja Santanderilla jokaiseen tarpeeseen sopivia ratkaisuja.
     
Santanderin All in One -palvelun asiakkaana autosta ja haluamistaan palveluista maksetaan kuukausimaksulla. Autoon sitoudutaan 24 tai 36 kuukauden sopimuskaudeksi, mutta myös sen aikana auton voi vaihtaa uuteen. Auton voi myös ostaa itselleen maksamalla viimeisen erän ja myydä tai vaihtaa sen jälkeen. Osamaksun velka täytyy kuitenkin kuitata ensi maksetuksi. Ajotapojen muuttuessa myös sopimukseen kirjattuja ajokilometrejä pystyy muuttamaan. Lisäksi sovittuun maksusuunnitelmaan pystytään tekemään muutoksia tarpeen vaatiessa. 

All in One -palvelu antaa siis auton omistajalle vapauden vaihtaa autoa helposti ja joustavasti kesken sopimuskauden ilman erillisiä sanktiomaksuja. Palvelun asiakkaana on vapaampi tekemään muutoksia auton vaihdon suhteen kuin esimerkiksi yksityisleasing-sopimuksessa.

Tärkeintä on valita itselle sopivin auto ja valita siihen sopivimmat vaihtoehdot sopimuksen kestolle, ajokilometreille ja palvelutasolle. Kokonaisvaltaisen palvelun turvin ajamisesta on helppo nauttia ja autoa vaihtaa tarpeen vaatiessa. All in One on helppo ja huoleton palvelu, jonka myös But I'm not a human sandwich -blogista tuttu Iina Hyttinen on todennut.
     
– Tämä tuntui tosi helpolta ja kokonaisvaltaiselta ratkaisulta, jonka kanssa ei tarvitse murehtia auton huolloista, jälleenmyyntiarvosta tai mistään muustakaan, Hyttinen kertoo.     



Autoilussa yllätyksettömyys on positiivinen asia

Hyttisen perheellä on ollut All in One jo melkein kolme vuotta eli yhden sopimuskauden verran. Sama auto on kuljettanut heitä paikasta toiseen koko tämän ajan. Sopimuskauden päättyessä heinäkuussa, autonvaihto tulee kuitenkin heille ajankohtaiseksi, sillä he kaipaavat autoon lisäpaikkoja.
     
– Ajellaan tällä vanhalla autolla vielä heinäkuun loppuun asti. Silloin vaihdetaan tämä nykyinen auto uuteen. Haluttiin 5-paikkaisen tilalle 7-paikkainen, jotta saamme enemmän tilaa. Meidän viisihenkinen perhe täyttää nykyisen auton, joten tulevaan autoon mahtuu tarvittaessa myös kavereita ja sukulaisia kyytiin.
     
Hyttiselle helppous ja huolettomuus ovat ratkaisevia tekijöitä autonvalinnan suhteen. All in Onessa saa koko paketin yhteen kuukausihintaan.

– Tässä ei tule yllätyksiä eikä tarvitse jännittää sitä, saako autosta joskus vielä sen verran takaisin rahaa, mitä rahoitusta on jäljellä. Autosta on helppo pitää hyvää huolta, kun huollot kuuluvat sopimukseen.
     
     
Käy tutustumassa lisää Santanderin All in One -palveluun osoitteessa allinone.fi. Etsi haluamasi auto ja valitse sinulle sopivimmat vaihtoehdot sopimuksen kestolle, ajokilometreille ja palvelutasolle. Nauti sitten huolettomasta ajamisesta ja vaihda auto helposti tarpeen vaatiessa!

Arkisto

2019 (10)
2018 (14)
2017 (12)
2016 (8)

Aiheet