Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön. Tietoa evästeistä.
Tulosta

Asiakaspalvelu
Ma - Pe klo 9-16
p. 09 - 8564 511
allinone@santanderconsumer.fi

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Ajankohtaista

Kumpi ajaa?

Kumpi ajaa? Tuo on varmasti tuttu kysymys monelle, mikäli taloudesta löytyy kaksi ajokortin omistavaa. Millaisia tilanteita arjessa tulee eteen, jos vain yhdellä on ajokortti? But I’m a Human not a Sandwich -blogin Iina innostui Santander All in Onen kautta pohtimaan autoilun sukupuolirooleja oman perheensä kohdalla.

Meidän perheessä roolit ovat olleet auton ajamisen kanssa todella vanhanaikaiset. Mulla ei siis ole ajokorttia ja Otto ajaa poikkeuksetta (no ylläri, kun ei mulla ole korttia). Se ei ennen haitannut mitään, eihän meidän suhteen ensimmäisinä vuosina meillä ollut edes autoa ollenkaan. Sittenkin kun ostettiin ensimmäinen auto, oltiin vaan hullaantuneita siitä, että meillä ylipäätään oli auto. Alettiin odottaa meidän kolmatta lasta, ja aika nopeasti mä jouduin supistusten takia alkaa ottamaan iisisti, ja pysyttelemään aika paljon vain kotona. Silloinkin oli luontevaa, että Otto hoiti kaikki lasten päiväkoti- ja harrastuskuskailut ja autolla liikkumiset.

Yhden auton arki tuo ongelmatilanteita

Viimeisen vuoden aikana on kuitenkin yhä useammin tullut puheeksi, että olisi niin hurjan kätevää, kun mullakin olisi kortti. Lapsia on nykyään kolme, ja heistä kahdella on viikottain harrastuksia, molempia kuskataan kouluun/päiväkotiin, ja lisäksi mulla itselläni on todella liikkuva työ. Olisi reilua, että kuskailut hoidettaisiin yhdessä ja tasapuolisesti. Toki joskus vien ja haen lapsia bussilla, mutta useimmin niitä hoitaa kyllä Otto autolla.

Usein saan myös kutsuja tapahtumiin, jotka saattavat olla esimerkiksi Vantaalla tai Espoossa, mutta en jaksa lähteä Oton ollessa töissä, koska julkisilla mulla menisi matkoihin 1,5h/suunta. Autolla pääsisi alle puolessa tunnissa. Kolme tuntia julkisissa 1,5-vuotiaan kanssa ei houkuttele mua tarpeeksi, että lähtisin ja sitten usein käydään vaan niissä tapahtumissa, joihin pääsee nopeasti metrolla.

Mikä autoilussa pelottaa?

Ongelma ajokortin suhteen on siinä, että mua ei koskaan ole houkutellut autolla ajaminen. Olen oikeastaan aina pelännyt sitä. Yksi aiheista, joista eniten näen painajaisia, on juuri autolla ajaminen. Voi kuinka monta kertaa olen herännyt hikisenä siihen, että olen unessa ajanut autoa, eikä mulla ole ollut mitään kontrollia autoon. En edes tiedä miksi se pelottaa mua niin paljon, koska en ole ikinä ollut missään kolarissa, tai kokenut muitakaan traumoja auton kyydissä oikeasti. Ennen jo se pelkkä ajatus, että joutuisin yksin hallitsemaan jotain niin suurta ja pelottavaa kuin auto, on ollut ihan kauhistuttava.

Tämän meidän nykyisen Santander All in One:lla otetun auton myötä olen kuitenkin alkanut pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle omasta ajokortista. Miksi? Koska meidän auto tuntuu niin turvalliselta. Meidän nykymallissa ei edes ole kaikkia mahdollisia kuskin apuvälineitä automaattivaihteista hätäjarrutukseen, mutta se tuntuu silti turvalliselta ja vakaalta. Ehkä siksi, että Otto on myös tosi tasainen ja turvallinen kuski, jonka kyydissä olen istunut kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Auto, nainen, Nissan, qashqai

Ajatus ajokortista houkuttaa

Pikkuhiljaa olen alkanut ihan pikkupikkuriikkisen lämmetä ajatukselle siitä, että istuisin joskus itsekin ratin taakse. Osansa siihen on tehnyt myös se, että uuden lakimuutoksen myötä Otto voisi helposti toimia mun ajo-opettajana, ja voisin käydä vain teoriatunnit ja kokeet autokoulussa. Oton opetuksessa mua ei ehkä kauhistuttaisi ihan niin paljon, kuin jonkun tuntemattoman.

Fakta on ehdottomasti se, että meidän kolmen lapsen kasvaessa se kuskailun määrä ei ainakaan vähene, päin vastoin. Voin vain kuvitella, millaista on joskus viiden vuoden päästä, kun esikoinen alkaa olla esiteini, keskimmäinen on kymmenen ja kuopuskin jo eskarilainen. Uskon, että silloin me tarvitaan kahta ajokorttia, ehkä jopa kahta autoa. Ajokortin lisäksi olen nimittäin alkanut pikkuhiljaa haaveilla myös omasta autosta. Sitten meillä olisi Oton auto ja Iinan auto.

Unelmien auto All-in-one -sopimuksella 

Saatan eksyä selailemaan Santanderin uusien autojen valikoimaa vähän turhan usein, heh. Haaveilen sähköautosta, sellainen olisi kyllä ihan mun unelma. Välillä tulee kyllä vilkuiltua myös ladattavia hybridimaastureita. Ihan minkä tahansa auton ottaisinkin itselleni, niin tärkeintä mulle olisi , että se on mahdollisimman pienipäästöinen ja siitä löytyy kaikki mahdolliset turvalaitteet kaistavahdista hätäjarrutukseen, automaattiparkkeeraus ja automaattivaihteet. Vaikka tiedänkin, että koskaan ei saa luottaa vain johonkin hätäjarrutustoimintoon, vaan pitää itse olla 1000% skarppina ratissa ihan kaikissa tilanteissa, niin sellainen toisi kuitenkin sitä turvallisuudentunnetta sen verran, että edes uskaltaisin ratin taakse. Se olisi se mun henkinen back-up, vaikka siihen ei missään tapauksessa saisikaan ajaessa tukeutua ja luottaa omien ajotaitojen ohi.

Jos mä joskus otan itselleni käyttöön oman auton, otan sen samanlaisella Santander All in One
-sopimuksella, kuin meidän nykyinen autokin on. En usko, että meidän vanhan ja epäluotettavan pikkuromuauton kyydissä olisin kerännyt samalla tavalla rohkeutta ja luottoa autoihin, ja siihen, että itsekin voisin joskus ajaa autoa. Santander All in Onen huolettomuutta ja meidän nykyistä autoa on siis kiittäminen siitä, että itsevarmuus on tämän asian suhteen kasvanut. Ehkä mä istun autokoulun teoriatunneilla vielä tämän vuoden aikana, ken tietää?

Tutustu uusiin All in One-autoihin. Voit myös lukea koko jutun Iinan omassa blogissa


All in One tekee autoilusta huolettomampaa ja helpompaa

Kuukausimaksullinen auto haastaa auton perinteisen omistamisen suomalaisten autoilumieltymyksissä. Oletko laskenut, mikä vaihtoehto sinulle soveltuu parhaiten?

Suomessa oma auto koetaan yhä ensisijaiseksi liikkumisvälineeksi. Liikkumisen murros on herättänyt paljon keskustelua siitä, miltä liikkuminen tulevaisuudessa näyttää. Jyrääkö oma auto vielä kymmenen vuoden päästä muut vaihtoehdot vai nousevatko esimerkiksi yhteiskäyttöautoilu, uudet liikkumisen palvelut tai julkiset liikennevälineet samanvertaisiksi haastajiksi omalle autolle?

Santanderin teettämän tutkimuksen mukaan suomalaiset eivät ainakaan vielä ole valmiita yhteiskäyttöautoilulle, vaikka muualla maailmalla se kasvattaa koko ajan suosiotaan. Yksi suurimmista syistä tälle on oman auton omistamisen tärkeys, minkä lisäksi yhteiskäyttöautoilu koetaan hankalana ja tarpeettomana. 

Omistamisen sijaan kuitenkin yli puolet (54 %) suomalaisista olisi valmiita maksamaan autosta kiinteää kuukausimaksua. Kuukausimaksullisessa autossa viehättävät erityisesti sen helppous ja mutkattomuus eikä autoon tarvitse sitoutua moniksi vuosiksi. 

Santanderin osamaksupohjainen All in One -palvelu on hyvä esimerkki helposta, turvallisesta ja läpinäkyvästä tavasta omistaa auto kuukausimaksullisesti. Koska All in One -palvelun voi räätälöidä juuri omaan tarpeeseen sopivaksi, on se paras vaihtoehto joustavaan auton omistamiseen. 

Auto, Ratti, käsi

Miksi valita All in One?

1. Läpinäkyvä hinnoittelu

Kun asiakas rahoittaa autonsa All in One -palvelulla, hänelle ilmoitetaan läpinäkyvästi kaikki kulut, joista kuukausimaksu koostuu. Sopimus voi sisältää auton rahoituksen lisäksi huollot ja korjaukset sekä liikenne- ja kaskovakuutuksen riippuen siitä, mitä omaan pakettiin haluaa valita. All in One on aina asiakkaansa näköinen ja asiakas tietää, mistä maksaa.

2. Kustannukset määräytyvät käytön mukaan

All in One -auton kuukausihintaan vaikuttavat auton lisäksi arvioidut ajokilometrit, joita voidaan päivittää sopimuskauden aikana. Palvelussa maksetaan siis vain sen verran, mitä autoa todellisuudessa käytetään. 

3. Ei huolta huolloista ja korjauksista

All in One -palveluun voi paketoida itselle sopivat vaihtoehdot eri tasoisista palvelupaketeista, jotka sisältävät muun muassa huoltopalvelut, vakuutukset ja rengaspalvelut. Kun palvelut sisällyttää kuukausihintaan, ei niiden yllättävistä huolto- tai korjauskuluista tarvitse huolehtia. 

4. Taattu hyvityshinta sopimuskauden päättyessä

All in One -autolle määritellään jo kauppaa tehdessä taattu auton arvo, joka antaa turvaa sopimuksen päättyessä. Mikäli autoa ei halua myydä tai vaihtaa tai sopimusta ei halua jatkaa, niin auton voi palauttaa Santanderille. Etukäteen määritelty hyvityssumma kuittaa autosta jäljellä olevan velan. Auton voi lunastaa itselleen tai myydä eteenpäin missä tahansa sopimuskauden vaiheessa. 


Laske itsellesi parhaiten soveltuva All in One -paketti osoitteessa www.allinone.fi/uudet-autot


Auto tuo vapautta lapsiperheen arkeen

Miten auton omistaminen ja Santander All in One on helpottanut But I’m a Human Not a Sandwich -blogin Iinan perheen elämään?

Mä muistan sen fiiliksen, kun saatiin meidän eka oma auto alle kolme vuotta sitten. Se vapaus, se fiilis kun tajusi, että nyt me voidaan mennä mihin vaan, milloin vaan, ainakin teoriassa. Silloin lähdettiin heti seuraavana päivänä Ikeaan, missä ei oltu käyty varmaan kahteen vuoteen, vaikka se sijaitsi meiltä vain 10min ajomatkan päässä. Julkisilla matka sinne olisi kuitenkin kestänyt yli tunnin suoran yhteyden puuttuessa, ja ei oltaisi saatu sieltä juuri mitään mukaan kotiin ilman kotiinkuljetusta kahden lapsen kanssa.

Hiekkaranta

Stressitöntä liikkumista omalla autolla

Vaikka se eka auto ei ollut meidän unelmien auto, ja osoittautui suureksi riippakiveksi ja murheenkryyniksi, se kuitenkin antoi meille paljon. Ja sen jälkeen hankittiin sitten Santander All-In-Onella se meidän unelmien auto, eli nykyinen citymaasturi. Siitä on tullut meidän ”toinen koti”, tukikohta silloinkin kun reissataan kauas. Myös silloin kun lähdettiin Kreikkaan, me ajettiin kentälle omalla autolla, ja jätettiin se viikoksi lentokenttäparkkiin, jotta voitiin myös palata mukavasti kotiin omalla autolla. Oli ihanaa ja stressitöntä liikkua omalla autolla, eikä odotella ja jonotella taksia, tai varsinkaan raahata viiden hengen kamppeita julkisilla aamukuudelta lähtevään koneeseen.

Se sama vapaus ja kaiken mahdollistaminen ovat edelleen meidän liikkuvaiselle perheelle suurin syy omistaa auto. Fakta on se, että me ei tosiaankaan oltaisi jaksettu reissata tänä vuonna Ouluun kolmea kertaa, tai viikon sisällä Oulusta Helsinkiin, Helsingistä Inkooseen ja takaisin sekä Helsingistä Naantaliin Muumimaailmaan ja takaisin, ilman autoa kolmen lapsen kanssa. Meiltä olisi jäänyt kokematta ihana piilossa sijaitseva lemmikkipuisto, Muumimaailma ja ne monet ihanat hetket Oulussa, joita ollaan saatu viettää. Ei oltaisi ehkä matkustettu Haaparannalle ihan vaan huvin vuoksi ilman omaa autoa.

Lisää aikaa nauttia kesän parhaista hetkistä

Me ollaan valittu asua kaukana keskustasta, rauhallisella pientaloalueella. Siinä missä rakastan sitä rauhaa täällä, rakastan myös keskustan vilinää ja sitä, kun pääsen kokemaan ja tekemään asioita. Silloin kun oltiin vain julkisten liikennevälineiden varassa, meni siirtymisiin tosi paljon aikaa, ja esimerkiksi keskustassa käyminen oli aina useamman tunnin operaatio. Auto mahdollistaa nopeat extempore-reissut lasten kanssa ja ilman, ja se on tuonut meidän päiviin rutkasti lisää aikaa.
Oltaisiin missattu iso osa kesän parhaista hetkistä. Puhumattakaan siitä, miten unohtumattomia iltauintireissuja ollaan koettu lasten kanssa, kun ollaan voitu lähteä vielä kasin jälkeen illalla uimaan autolla. Ilman autoa ei oltaisi voitu jahdata sinilevättömiä rantoja 15 kilsan päästä ilta-aikaan lasten kanssa, mutta auton kanssa se oli mahdollista. Mahtuipa tähän kesään yksi unohtumaton ajomatka myös kahden valtionpäämiehen vieraillessa Suomessa, kun me juututtiin tiesulkuun melkein tunniksi lasten kanssa. Onneksi oli oma auto, ja onneksi päästiin vielä sen jälkeen uimaan, niin lapsetkin olivat tyytyväisiä pitkästä paikallaan odottelusta huolimatta.

Muumitalo

Helppoutta ja vaivattomuutta All-In-Onen avulla

Meidän autolla on huoletonta reissata niin lyhyttä kuin pitkääkin matkaa, koska auto on uusi ja turvallinen, ja meillä on käytössä Santanderin All-In-One -palvelu. Jos auto sattuisi hajoamaan matkalla, siitä ei tulisi meille mitään ylimääräisiä kuluja, ja saataisiin apua heti ilman että tarvitsisi maksaa mitään. Mitään ekstrakuluja ei auton takia tarvitse muutenkaan mahduttaa kesäbudjettiin, sillä kaikki yllätykselliset ja yllätyksettömät huollot sisältyvät meidän kuukausihintaan.
Esimerkiksi kun meidän auto kävi viime viikolla vuosihuollossa, (kun se täytti kaksi vuotta), Otto vei sen aamulla huoltoon, ajoi sijaisautolla takaisin kotiin tekemään etätyöpäivän, ja iltapäivällä ajoi sijaisautolla takaisin hakemaan meidän autoa. Kaikki tämä ilman, että mitään tarvitsi maksaa, vaikka autoa määräaikaishuollettiin yli 500€:n edestä, ja meillä oli koko huollon ajan käytössä tuliterä sijaisauto. Huolto ei keskeyttänyt tai vaikeuttanut meidän kesäreissuja, vaan Otto kävi heittämässä mut ja mun Oulusta tulleen serkun shoppailemaan sijaisautolla. Me maksetaan mieluummin All-In-Onesta vähän ekstraa joka kuukausi, kuin maksetaan suuria kuluja kerralla tai varaudutaan yllätyksiin, koska se tuntuu meille hyvältä, helpolta ja turvalliselta vaihtoehdolta. Vuoden päästä tämä auto on ollut meillä kolme vuotta, ja sitten tämä sopimus päättyy. Sen jälkeen on aika pohtia uutta autoa, joka me aiotaan myös ottaa Santander All-In-Onella.

Tutustu uusiin All in One autoihin. Voit myös lukea koko jutun Iinan omassa Blogissa.





Arkisto

Aiheet