Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön. Tietoa evästeistä.
Tulosta

Asiakaspalvelu
Ma - Pe klo 9-16
p. 09 - 8564 5111
allinone@santanderconsumer.fi

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Ajankohtaista

All in One tekee auton vaihtamisesta helppoa

Santanderin tarjoama All in One -palvelu joustaa elämäntilanteen muuttuessa ja tekee auton vaihtamisesta helppoa. Palvelun asiakkaana auton jälleenmyynnistä tai arvon laskemisesta ei tarvitse murehtia. Bloggaaja Iina Hyttinen on vannonut All in Onen nimeen jo kolmen vuoden ajan ja aikoo tehdä niin jatkossakin – vain auto vaihtuu sopimuskauden päättyessä. 

Elämäntilanteen muuttuessa auton vaihtaminen saattaa tulla ajankohtaiseksi. Joku tarvitsee perheen kasvaessa isompaa autoa, joku taas pienempää autoa kaupunkikäyttöön. Tarpeita on monia ja Santanderilla jokaiseen tarpeeseen sopivia ratkaisuja.
     
Santanderin All in One -palvelun asiakkaana autosta ja haluamistaan palveluista maksetaan kuukausimaksulla. Autoon sitoudutaan 24 tai 36 kuukauden sopimuskaudeksi, mutta myös sen aikana auton voi vaihtaa uuteen. Auton voi myös ostaa itselleen maksamalla viimeisen erän ja myydä tai vaihtaa sen jälkeen. Osamaksun velka täytyy kuitenkin kuitata ensi maksetuksi. Ajotapojen muuttuessa myös sopimukseen kirjattuja ajokilometrejä pystyy muuttamaan. Lisäksi sovittuun maksusuunnitelmaan pystytään tekemään muutoksia tarpeen vaatiessa. 

All in One -palvelu antaa siis auton omistajalle vapauden vaihtaa autoa helposti ja joustavasti kesken sopimuskauden ilman erillisiä sanktiomaksuja. Palvelun asiakkaana on vapaampi tekemään muutoksia auton vaihdon suhteen kuin esimerkiksi yksityisleasing-sopimuksessa.

Tärkeintä on valita itselle sopivin auto ja valita siihen sopivimmat vaihtoehdot sopimuksen kestolle, ajokilometreille ja palvelutasolle. Kokonaisvaltaisen palvelun turvin ajamisesta on helppo nauttia ja autoa vaihtaa tarpeen vaatiessa. All in One on helppo ja huoleton palvelu, jonka myös But I'm not a human sandwich -blogista tuttu Iina Hyttinen on todennut.
     
– Tämä tuntui tosi helpolta ja kokonaisvaltaiselta ratkaisulta, jonka kanssa ei tarvitse murehtia auton huolloista, jälleenmyyntiarvosta tai mistään muustakaan, Hyttinen kertoo.     



Autoilussa yllätyksettömyys on positiivinen asia

Hyttisen perheellä on ollut All in One jo melkein kolme vuotta eli yhden sopimuskauden verran. Sama auto on kuljettanut heitä paikasta toiseen koko tämän ajan. Sopimuskauden päättyessä heinäkuussa, autonvaihto tulee kuitenkin heille ajankohtaiseksi, sillä he kaipaavat autoon lisäpaikkoja.
     
– Ajellaan tällä vanhalla autolla vielä heinäkuun loppuun asti. Silloin vaihdetaan tämä nykyinen auto uuteen. Haluttiin 5-paikkaisen tilalle 7-paikkainen, jotta saamme enemmän tilaa. Meidän viisihenkinen perhe täyttää nykyisen auton, joten tulevaan autoon mahtuu tarvittaessa myös kavereita ja sukulaisia kyytiin.
     
Hyttiselle helppous ja huolettomuus ovat ratkaisevia tekijöitä autonvalinnan suhteen. All in Onessa saa koko paketin yhteen kuukausihintaan.

– Tässä ei tule yllätyksiä eikä tarvitse jännittää sitä, saako autosta joskus vielä sen verran takaisin rahaa, mitä rahoitusta on jäljellä. Autosta on helppo pitää hyvää huolta, kun huollot kuuluvat sopimukseen.
     
     
Käy tutustumassa lisää Santanderin All in One -palveluun osoitteessa allinone.fi. Etsi haluamasi auto ja valitse sinulle sopivimmat vaihtoehdot sopimuksen kestolle, ajokilometreille ja palvelutasolle. Nauti sitten huolettomasta ajamisesta ja vaihda auto helposti tarpeen vaatiessa!

Näin myynti jakautuu eri käyttövoimien välillä



Bensa myy, diesel kyykkää ja sähkö nostaa päätään. Sähköautot ovat kuuma puheenaihe automaailmassa, mutta myyntitilastoissa prosentit ovat hillittyjä.
Uudet autot ovat kehittyneet hurjalla vauhdilla muutamassa vuodessa. Samalla myös autosegmentit ovat sekoittuneet tehokkaasti ja etenkin erilaisten katumaasturien suosio on noussut hurjaa tahtia. Voimanlähteiden osalta tilanne ei ole muuttunut ihan samalla tavalla. Tässä katsaus henkilöautojen käyttövoimien jakautumiseen ensirekisteröinneissä 2018


Bensiini 84 696 – 70,3 % (ensirekisteröinnit kappaleina ja osuus kaikista uusista autoista)

Bensiini on Suomessa ylivoimaisesti suosituin käyttövoima henkilöautoissa. Sen osuus on viime vuosina ollut yhtä tasaisessa nousussa kuin dieselin osuus laskussa. Autoalan Tiedotuskeskuksen tilastoissa tähän kategoriaan lasketaan myös jatkuvasti suuremman roolin ottavat perinteiset itselataavat hybridit ja erilaiset kevythybridit.


Diesel 28 934 – 24,0 %

Vielä vuonna 2017 dieselkäyttöisiä henkilöautoja rekisteröitiin 36 062 kappaletta. Kun huomioidaan kokonaismarkkinan hienoinen kasvu vuodelle 2018, on dieselautojen osuudessa tapahtunut varsin merkittävä väheneminen. Etenkin pienien autojen keskuudessa diesel alkaa olla harvinaisuus, sillä deselin vaatimat pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmät ovat edullisen luokan autoihin turhan kalliita. Diesel on suosituin isojen autojen keskuudessa. Dieselin etuna on bensiinin polttamiseen verrattuna pienemmät CO2-päästöt, eikä kulutus nouse kovemman rasituksen alaisena samaan tapaan kuin bensiinillä.


Lataushybridi 4 932 – 4,1 %

Pistokkeesta ladattavien hybridiautojen ensirekisteröinnit ovat keskimäärin tuplaantuneet vuosi vuodelta. Näiden tarjonta kasvaa kiihtyvään tahtiin, joten osuus rekisteröinneistä tullee lähitulevaisuudessa nousemaan. Suomen CO2-pohjainen autoverotus suosii pistokehybridejä, minkä ansiosta etenkin kalliimman luokan autoissa lataushybridi saattaa olla kokonaishinnaltaan edullisempi kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut sisarmallit. Lataushybridi sopii ennen kaikkea pääasiassa säännöllisiä matkoja ajavalle autoilijalle, joka ei kuitenkaan halua tehdä kompromissia vapauden kanssa. Sähköautosta poiketen lataushybridillä voi taittaa pitkät matkat ilman suurempaa suunnittelua polttomoottorin voimin. Toki tärkeä osa taloudellisuutta ja ympäristöystävällisyyttä on kuljettajan vastuulla, sillä autoa pitää ladata ahkerasti. Tuoreilla automalleilla sähköllä pystyy yleisesti ajamaan lähemmäs 50 kilometriä, mikä riittää useimpien päivittäisiin tarpeisiin.

Maakaasu 1 161 – 1,0 %

Kaasuautojen kysyntä on ollut viime vuodet varsin tasaista. Mallitarjonta on keskittynyt muutaman merkin piiriin, mikä osaltaan vähentää kiinnostusta ja tietoisuutta selvitää kaasuautoilun mahdollisuuksia. Vähäistä suosiota on yleisesti selitetty harvalla tankkausverkostolla, mutta pk-seudun lisäksi myös muista suurimmista kaupungeista alkaa löytyä tankkausmahdollisuus. Maakaasun lisäksi tankkiin voi laittaa biokaasua, mikä laskee polttoaineen elinkaaripäästöjä huomattavasti. Puhtauden lisäksi kaasuautojen puolesta puhuvat kustannukset; kaasutankeilla varustettu auto on yleisesti varsin marginaalisesti bensiinikäyttöistä autoa kalliimpi, ja hintaero kuolettuu nopeasti edullisella kaasulla ajettaessa.


Sähkö 776 – 0,6 %

Sähköautojen tarjonta kasvaa kiihtyvään tahtiin, mutta myyntiä rajoittavat hinta ja saatavuus. Monien sähköautojen kohdalla toimitusajat ovat pitkiä, mikä saattaa ohjata päätöksiä muiden vaihtoehtojen pariin. Sähköauto sopii loistavasti säännölliseen matkustamiseen, mutta pidemmät matkat vaativat polttomoottoriautoihin verrattuna perusteellisempaa reittisuunnittelua





Teknavin tuottamaa sisältöä. Autoja, elektroniikka ja viihdettä. Teknavi on tekniikan alan online-media sekä tv-ohjelma MTV3-kanavalla. 

Autoilun päästövaikutusten mitätöinti on nyt mahdollista

Santander toi markkinoille uuden palvelun, jonka avulla kuluttaja voi nauttia ajamisesta ilman päästöhuolia. Uusi Green All in One estää autoilun tuottamat hiilidioksidipäästöt ostamalla päästöoikeuksia päästökauppajärjestelmästä.


Green All in One on lisätuote jo tuttuun Santanderin All in One -palveluun, jonka asiakkaana saa uuden auton käyttöönsä 24 tai 36 kuukauden sopimuksella ja haluamillaan kilometreillä sekä palveluilla. Green All in Onen myötä palveluun saa kuukausimaksulla mukaan autoilun tuottamien päästöjen estämisen, josta huolehtii Santanderin yhteistyökumppani CO2Esto.


CO2Esto huolehtii päästöjen mitätöinnin toteutumisesta ostamalla päästöoikeuksia pois EU:n päästökaupan kiintiöstä. Ostetut oikeudet ovat pois Euroopan suurimpien päästölähteiden käytöstä ja siten vastaava määrä hiilidioksidipäästöjä jää syntymättä niissä.


– Päästöjen mitätöinti tarkoittaa sitä, että uusien päästöjen syntyminen estetään. Ne eivät missään vaiheessa päädy taivaalle asti, Matti Tähtinen, yksi CO2Eston perustajista kertoo.



Päästövähennyksiä yksinkertaisilla tavoilla


Santanderin tarjoama Green All in One on Suomen automarkkinoilla ensimmäinen päästöjen mitätöinnin tarjoava tuote. Se on kuluttajalle yksinkertainen ja läpinäkyvä tapa pienentää omaa hiilijalanjälkeä. Tuotteen voi liittää ensirekisteröitävän bensiini-, diesel- tai hybridiauton rahoitussopimukseen.


Keskimäärin päästöjen mitätöinti maksaa noin 10 euroa kuussa. Palvelun hintaan vaikuttaa auton CO2-arvo sekä sopimukselle sovittu kilometrimäärä. Summa käytetään lyhentämättömänä päästöoikeuksien mitätöintiin ja yhteistyökumppanin palvelun kattamiseen.


Palvelu on myös osa Santanderin pyrkimyksiä kannustaa suomalaisen autokannan uudistamiseen, mikä osaltaan tukee ympäristöystävällisempää yksityisautoilua.


– Uuden auton hankinnassa kannattaa ensisijaisesti miettiä, millaiseen käyttötarpeeseen auton hankkii. Yhtä oikeaa käyttövoimaa ei ole, vaan auton käyttötarve, maantieteellinen alue sekä ajomatkat ovat ratkaisevassa roolissa oikeaa ajoneuvoa valittaessa. Jos ajaa paljon, myös uudet puhtaat dieselit voivat olla järkeviä valintoja, Santander Consumer Financen liiketoimintajohtaja Kari Kauppinen kertoo.


Kuluttajat kiinnostuneita ekologisemmista vaihtoehtoista


Taustalla on kuluttajien lisääntynyt kiinnostus arjen ekologisempiin vaihtoehtoihin ja halu tehdä konkreettisia tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.


– Tähän tuotteeseen on matalampi kynnys kuin vaikkapa sähköauton ostoon, joka vaatii reilusti suuremman investoinnin. On myös hyvä muistaa, että hybridi- ja sähköautojen kysyntä on selkeästi lisääntynyt, mutta latausinfra ja toimintasäde ovat kuitenkin vielä rajallisia, Kauppinen kertoo.


Vaikka kaikkea kulutusta ei voi vähentää, ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi on silti tehtävä töitä. Valveutunut kuluttaja voi alkaa suosimaan tuotteita ja palveluita, jotka ovat ympäristölle parempia. Monille auto on edelleen tarpeellinen kulkuväline, josta ei voi luopua. Green All in Onen avulla voi kuitenkin pitää huolen siitä, että autoilun aiheuttamat hiilidioksidipäästöjen vaikutukset estetään.




Green All in One pähkinänkuoressa:


  • Uuden palvelun avulla estetään autoilun aiheuttamat päästövaikutukset. Päästövaikutusten mitätöinnistä huolehtii Santanderin yhteistyökumppani CO2Esto, joka ostaa päästöoikeuksia pois EU:n päästökaupasta.
  • Ostetut oikeudet ovat pois Euroopan suurimpien päästölähteiden käytöstä. Tämä varmistaa, että rajallinen määrä päästöoikeuksia vähenee markkinoilla ja päästökauppasektorilla toimivat yritykset joutuvat vähentämään päästöjään. Markkinoilta pois ostetut oikeudet eivät koskaan palaa takaisin markkinoille.
  • Keskimäärin päästöjen mitätöinti maksaa Green All in One asiakkaalle noin 10 euroa kuussa.
  • Palvelun hintaan vaikuttaa auton CO2-arvo sekä sopimuskilometrit. Summa käytetään lyhentämättömänä päästövaikutusten mitätöintiin ja CO2Eston palvelun kattamiseen.

Allinone.fi -sivustolta pääset tarkistaamaan kaikkien autojen päästömitätöinnin tarkan hinnan.

Arkisto

2019 (8)
2018 (14)
2017 (12)
2016 (8)

Aiheet