Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön. Tietoa evästeistä.
Tulosta

Asiakaspalvelu
Ma - Pe klo 9-16
p. 09 - 8564 511
allinone@santanderconsumer.fi

Jotain meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen.

Ajankohtaista

Onko uusi auto hyvä sijoitus?

Yleisesti ajatellaan, että uusi auto ei ole paras mahdollinen sijoitus. Uuden auton arvo laskee voimakkaasti sillä hetkellä, kun se ajetaan autokaupan pihasta omaan pihaan. Oli auto hankittu sitten leasing-sopimuksella, laina- tai osamaksurahoituksella, niin auton arvon aleneminen on aina mietityttävä asia autokauppoja tehdessä.

Nainen, Auto, pipo

Uuden auton arvon putoamisesta ei kuitenkaan tarvitse huolehtia, mikäli hyvityshinta on etukäteen tiedossa. Santanderin osamaksupohjaisessa All in One -palvelussa autolle määritellään jo kauppaa tehdessä taattu auton arvo, joka antaa turvaa sopimuksen päättyessä. Mikäli autoa ei halua myydä tai vaihtaa tai sopimusta ei halua jatkaa, niin auton voi palauttaa Santanderille. Etukäteen määritelty hyvityssumma kuittaa autosta jäljellä olevan velan.

All in One -rahoitusmalli haastaa pohtimaan uuden ja käytetyn auton välistä valintaa aivan uudesta näkökulmasta. Koska All in One -palvelussa auto rahoitetaan osamaksulla, saa sillä perinteisen osamaksurahoituksen oikeudet ilman leasing-sopimuksen sitovuuksia. All in Onen hinnoittelu on läpinäkyvää ja hintaan sisältyvät tarvittaessa myös huollot ja vakuutukset. All in One -palvelun voi räätälöidä omiin tarpeisiinsa sopivaksi, joten se on varteenotettava vaihtoehto joustavaan auton omistamiseen.



Auto 2018 -Megatapahtuma

Santander on mukana autoilun megatapahtumassa Auto 2018 -messuilla 9.–11.11. Santander on tapahtuman pääyhteistyökumppani.

Santander on tällä viikolla mukana Auto 2018 -messuilla. Tapahtuma järjestetään 9.–11.11.2018 Helsingin messukeskuksessa. Santander on messuilla mukana kahdessa autoiluun liittyvässä paneelikeskustelussa, minkä lisäksi Santanderin osastolla (6e50) voi osallistua mm. kilpailuun uudesta Nissan Qashqaista. Santander on tapahtuman pääyhteistyökumppani.

Santanderin toimitusjohtaja Peter Sjöberg on yksi osallistujista avajaisseminaarin paneelikeskustelussa perjantaina 9.11. klo 10.30–12. Paneelikeskustelun aiheena on  “Liikkumisen tulevaisuus, autoilun suhde ilmastotavoitteisiin sekä vaihtoehtoiset käyttövoimat”. Muita paneelikeskustelijoita ovat Pekka Mattila (Aalto Yliopisto), Matti Apunen (Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA), Reijo Ruokanen (Tekniikan Maailma), Juho Romakkaniemi (Keskuskauppakamari), Elina Lepomäki (Kokoomus) ja Jussi Halli (Ajoneuvos). Keskustelun moderaattorina toimii Nina Rahkola.

Santander järjestää myös oman paneelikeskustelun auton omistamisen vaihtoehdoista tulevaisuudessa Auto Stagella 9.11. klo 17–17.30. Paneelikeskustelun aihe on “Autoilu suoratoistopalveluna – miltä autoilun tulevaisuus näyttää?”. Paneelikeskusteluun osallistuvat Santanderin autoliiketoiminnan johtaja Kari Kauppinen sekä Tomi Orava (Arita) ja Patrick Holm (Veho). Autoalan eläessä murroksessa paneelikeskustelu herättelee kuluttajia miettimään vaihtoehtoisia tapoja omistaa auto tulevaisuudessa. Mitä tarkoittaa, kun autokaupassa siirrytään pelkän tuotteen myymisestä koko palvelun myyntiin?


Voita uusi Nissan tai matka jalkapallo-otteluun Santanderin osastolla

Santanderilla on messujen pääkadun varrella oma osasto, jossa kannattaa käydä pistäytymässä, jos uusi auto tai jalkapallo kiinnostaa. Osastolla voi osallistua kilpailuun, jossa on mahdollisuus voittaa omaksi uusi Nissan Qashqai. Kilpailu on avoinna messuviikonlopun ajan myös osoitteessa allinone.fi.

Tämän lisäksi Santanderilla on osastollaan lisätyn todellisuuden (AR) jalkapallosimulaattori. Simulaattoria pelaamalla voi voittaa kahden hengen matkan UEFA Champions Leaguen otteluun. Santander on UEFA Champions Leaguen virallinen sponsori.



All in One -palveluun voit tutustua osoitteessa allinone.fi.​

Lisätietoa Auto 2018 -megatapahtumasta osoitteessa auto.messukeskus.com.​

Kumpi ajaa?

Kumpi ajaa? Tuo on varmasti tuttu kysymys monelle, mikäli taloudesta löytyy kaksi ajokortin omistavaa. Millaisia tilanteita arjessa tulee eteen, jos vain yhdellä on ajokortti? But I’m a Human not a Sandwich -blogin Iina innostui Santander All in Onen kautta pohtimaan autoilun sukupuolirooleja oman perheensä kohdalla.

Meidän perheessä roolit ovat olleet auton ajamisen kanssa todella vanhanaikaiset. Mulla ei siis ole ajokorttia ja Otto ajaa poikkeuksetta (no ylläri, kun ei mulla ole korttia). Se ei ennen haitannut mitään, eihän meidän suhteen ensimmäisinä vuosina meillä ollut edes autoa ollenkaan. Sittenkin kun ostettiin ensimmäinen auto, oltiin vaan hullaantuneita siitä, että meillä ylipäätään oli auto. Alettiin odottaa meidän kolmatta lasta, ja aika nopeasti mä jouduin supistusten takia alkaa ottamaan iisisti, ja pysyttelemään aika paljon vain kotona. Silloinkin oli luontevaa, että Otto hoiti kaikki lasten päiväkoti- ja harrastuskuskailut ja autolla liikkumiset.

Yhden auton arki tuo ongelmatilanteita

Viimeisen vuoden aikana on kuitenkin yhä useammin tullut puheeksi, että olisi niin hurjan kätevää, kun mullakin olisi kortti. Lapsia on nykyään kolme, ja heistä kahdella on viikottain harrastuksia, molempia kuskataan kouluun/päiväkotiin, ja lisäksi mulla itselläni on todella liikkuva työ. Olisi reilua, että kuskailut hoidettaisiin yhdessä ja tasapuolisesti. Toki joskus vien ja haen lapsia bussilla, mutta useimmin niitä hoitaa kyllä Otto autolla.

Usein saan myös kutsuja tapahtumiin, jotka saattavat olla esimerkiksi Vantaalla tai Espoossa, mutta en jaksa lähteä Oton ollessa töissä, koska julkisilla mulla menisi matkoihin 1,5h/suunta. Autolla pääsisi alle puolessa tunnissa. Kolme tuntia julkisissa 1,5-vuotiaan kanssa ei houkuttele mua tarpeeksi, että lähtisin ja sitten usein käydään vaan niissä tapahtumissa, joihin pääsee nopeasti metrolla.

Mikä autoilussa pelottaa?

Ongelma ajokortin suhteen on siinä, että mua ei koskaan ole houkutellut autolla ajaminen. Olen oikeastaan aina pelännyt sitä. Yksi aiheista, joista eniten näen painajaisia, on juuri autolla ajaminen. Voi kuinka monta kertaa olen herännyt hikisenä siihen, että olen unessa ajanut autoa, eikä mulla ole ollut mitään kontrollia autoon. En edes tiedä miksi se pelottaa mua niin paljon, koska en ole ikinä ollut missään kolarissa, tai kokenut muitakaan traumoja auton kyydissä oikeasti. Ennen jo se pelkkä ajatus, että joutuisin yksin hallitsemaan jotain niin suurta ja pelottavaa kuin auto, on ollut ihan kauhistuttava.

Tämän meidän nykyisen Santander All in One:lla otetun auton myötä olen kuitenkin alkanut pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle omasta ajokortista. Miksi? Koska meidän auto tuntuu niin turvalliselta. Meidän nykymallissa ei edes ole kaikkia mahdollisia kuskin apuvälineitä automaattivaihteista hätäjarrutukseen, mutta se tuntuu silti turvalliselta ja vakaalta. Ehkä siksi, että Otto on myös tosi tasainen ja turvallinen kuski, jonka kyydissä olen istunut kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Auto, nainen, Nissan, qashqai

Ajatus ajokortista houkuttaa

Pikkuhiljaa olen alkanut ihan pikkupikkuriikkisen lämmetä ajatukselle siitä, että istuisin joskus itsekin ratin taakse. Osansa siihen on tehnyt myös se, että uuden lakimuutoksen myötä Otto voisi helposti toimia mun ajo-opettajana, ja voisin käydä vain teoriatunnit ja kokeet autokoulussa. Oton opetuksessa mua ei ehkä kauhistuttaisi ihan niin paljon, kuin jonkun tuntemattoman.

Fakta on ehdottomasti se, että meidän kolmen lapsen kasvaessa se kuskailun määrä ei ainakaan vähene, päin vastoin. Voin vain kuvitella, millaista on joskus viiden vuoden päästä, kun esikoinen alkaa olla esiteini, keskimmäinen on kymmenen ja kuopuskin jo eskarilainen. Uskon, että silloin me tarvitaan kahta ajokorttia, ehkä jopa kahta autoa. Ajokortin lisäksi olen nimittäin alkanut pikkuhiljaa haaveilla myös omasta autosta. Sitten meillä olisi Oton auto ja Iinan auto.

Unelmien auto All-in-one -sopimuksella 

Saatan eksyä selailemaan Santanderin uusien autojen valikoimaa vähän turhan usein, heh. Haaveilen sähköautosta, sellainen olisi kyllä ihan mun unelma. Välillä tulee kyllä vilkuiltua myös ladattavia hybridimaastureita. Ihan minkä tahansa auton ottaisinkin itselleni, niin tärkeintä mulle olisi , että se on mahdollisimman pienipäästöinen ja siitä löytyy kaikki mahdolliset turvalaitteet kaistavahdista hätäjarrutukseen, automaattiparkkeeraus ja automaattivaihteet. Vaikka tiedänkin, että koskaan ei saa luottaa vain johonkin hätäjarrutustoimintoon, vaan pitää itse olla 1000% skarppina ratissa ihan kaikissa tilanteissa, niin sellainen toisi kuitenkin sitä turvallisuudentunnetta sen verran, että edes uskaltaisin ratin taakse. Se olisi se mun henkinen back-up, vaikka siihen ei missään tapauksessa saisikaan ajaessa tukeutua ja luottaa omien ajotaitojen ohi.

Jos mä joskus otan itselleni käyttöön oman auton, otan sen samanlaisella Santander All in One
-sopimuksella, kuin meidän nykyinen autokin on. En usko, että meidän vanhan ja epäluotettavan pikkuromuauton kyydissä olisin kerännyt samalla tavalla rohkeutta ja luottoa autoihin, ja siihen, että itsekin voisin joskus ajaa autoa. Santander All in Onen huolettomuutta ja meidän nykyistä autoa on siis kiittäminen siitä, että itsevarmuus on tämän asian suhteen kasvanut. Ehkä mä istun autokoulun teoriatunneilla vielä tämän vuoden aikana, ken tietää?

Tutustu uusiin All in One-autoihin. Voit myös lukea koko jutun Iinan omassa blogissa


Arkisto

Aiheet